Tuesday, February 15, 2011

Kek Coklat Kukus

Dalam pengukus, baru masak.. 

Setelah dipotong, sedia untuk di makan.

Kek coklat kukus ni adalah kek coklat yang saya selalu buat. Saya guna resepi yang saya dapat dari forum mesra.net.Dulu2 aktif berforum, timba ilmu masak jugak kot situ. Dah lama dapat dan praktikkan, memang senang dan sedap. Tak sempat nak buat topping, makan macam tu pon dah sedap. Resepi kredit to Chome dari forum mesra.net. Ni nak kongsi resepi seperti di bawah. Memang sangat mudah....Itu yang saya suka...hehe

Bahan2:
2 biji telur
2 cwn tepung gandum
1 cwn gula halus
1 cwn serbuk koko
1 cwn minyak @ butter
1 cwn susu pekat + air (susu & air dijadikan 1 cwn)
1 sudu the baking powder
1 sudu the soda bikarbonat
1 cwn air panas menggelegak
Cara2:
Masukkan semua bahan dalam bekas dan kacau sebati.
Dah sebati campurkan satu cawan air panas yang menggelegak.
Kacau hingga sebati.
Siap sedia untuk dikukus atau bakar. (saya buat kukus dalam 40minit)

No comments: