Monday, February 14, 2011

Pizza Sempoi


 Untuk anak-anak.

Untuk mak anak-anak... =)
Semalam pergi makan Pizza di kedai sepupu husband di Padang Nenas. Kedai baru buka 2bulan, kira kali pertama la nak merasa. Semoga mereka suami isteri maju dan terus berjaya dalam bisnes pizza itu. Anak sulung saya sangat suka makan pizza. Maka teringat satu resepi pizza sempoi yang pernah jumpa di Myresipi. Tengok bahan2 penting ada lalu terhasillah pizza sempoi ini.Sangat sedap dan mudah disediakan. Resepi dan idea saya dapat dari sumbangan Hzasabrina. Minta izin copy paste resepi di sini yer..

Bahan-bahan ( ramai.. )
1-2 bantal roti (gardiena/high5)
3 ulas bwg merah & putih (dicincang)
1 paket sosej (didadu)
1 paket crab stick (didadu) (saya tak letak sebab tak ada)
3 kpg isi ayam (didadu) (saya tak letak)
sos cili/tomato
mayonis
serbuk lada sulah/lada hitam
marjerin (saya guna butter)
1 biji telur (dikacau)

Cara-cara
tumis bhn yg dicincang dan didadu dgn sedikit marjerin..perasakn dgn serbuk lada sulah/lada hitam/garam/pak aji (saya tak letak)..masukkan inti ke dlm telur tadi...
sapukan marjerin, sos dan mayo ke atas roti..then letakkan inti tadi..ulang sampi inti habis..
bakar 8-10min ataupun hingga agak garing..(if u all suka garing la..)
keluarkan pizza dan letakkan lagi sos dan mayo..sedia utk ngapp...

Sumber: Myresipi

4 comments:

Ayu said...

Assalam norul,
memang sempoi pizza ni..senang kerja..tapi yang pasti sedap..

~Norul Mas Hana ~ said...

wkmslm kak Ayu,
mmg sedap dan kenyang..hihi..
anak2 suka..mak bapaknya pon jgk..

Unknown said...

bagus menu sempoi n simple ni...bkn bebudak jer suka ni..hehe

Anonymous said...

eh....kedai pizza kt pdg nenas tu sedara ek?? sy penah gi mkn situ...hehe best