Sunday, January 30, 2011

Ayam Panggang

Salam pagi Ahad yang dingin..
Lately Terengganu asyik hujan je. Kalau tak hujan pon mendung dan angin kuat. Tak berapa sesuai untuk aktiviti outdoor.. Selalu makan makanan berminyak, nak jugak tukar pada bakar atau panggangkan. Ayam panggang memang sedap,anak2 pon memang suka. Resepi ayam panggang yang saya selalu praktikkan macam kat bawah ni, tapi tak ingat amik kat mana..huhu..yang penting simple dan sedap.. =)

Bahan2:
1/2 ekor ayam dipotong
5 ulas bawang merah*
4 ulas bawang putih*
3 inci halia*
(bahan bertanda * dikisar)
1 sudu besar serbuk lada putih
2 sudu besar kicap pekat
2 atau 3 sudu besar madu
sedikit garam

Cara2:
Perap ayam dengan semua bahan2 di atas sekurang-kurangnya 3jam.
Kemudian bakar hingga masak. Saya bakar dalam oven je..

4 comments:

zawani said...

salam perkenalan=)wah sedapnye ayam panggang...nak ckit..hihihi...akak duk trg katner?saye pom duk ganu..hihihi..sedap2 je pggl akak,umur brappe ek?hihihi

~Norul Mas Hana ~ said...

salam kenal jgk utk zawani.. meh dtg umah kalo nak..hehe..saya lahir 1980..dah tua..haah dok ganu..zawani katne?

Nieza said...

wah ada ayam panggang di sini...sedapnya...saya suka ni...nk tapau seketoi...hehe

~Norul Mas Hana ~ said...

nieza...sila2..barter ngan beger mesia leh? haha