Thursday, April 28, 2011

Bingka Tepung

Salam Khamis yang terang semua..Kuih bingka tepung ni biasa saya buat untuk minum petang atau sarapan juga. Senang je nak buat dan bahan2 pon simple je. Saya nak kongsi resepi kat sini...
Yang ni dalam loyang lagi...hihi..


Bahan2:
2 biji telur
1 cawan tepung gandum
1/3 cawan tepung jagung
1 sudu kecil garam
1 cawan gula
2 cawan santan
2-3 titik pewarna hijau

Cara2:
Masukkan semua bahan2 di dalam blender / mixer dan sebatikan.
Kemudian masukkan ke dalam acuan yang telah di greased kan dengan mentega.
Bakar dalam ketuhar yang telah dipanaskan 180 darjah selama 30minit.

5 comments:

izahdaut said...

sedap nampak tu..mcm kuih bako pandan juge ye

~Norul Mas Hana ~ said...

izah..
sedap ni..kuih bako pandan ada paste pandan..yg ni tak dek..kaler je ijo.. =)

Sheila Shafeareen said...

salam, ye lah npk mudah aje resepinya..sdp pulak tu warna pandan pun cantik..masuk list ni...

Along Maklong said...

maklong suka kuih ni..
nak sepotong boleh..?
nak buat tengah tak rajin ni.. :D

~Norul Mas Hana ~ said...

Kak Sheila,
wkmslm..mmg mudah je nih..blen aje..try la

Maklong,
meh maklong saya bg 2potong..hihi..